« MANGA/Japanese animation | トップページ | 困ったことシリーズ(日用品編)/Trouble in tissue »

木橋/Wooden bridge

 今日は土曜日です。気温はそれほど高くありませんでしたが、空は青く澄んだ良い天気でしたので、大きな教会の近くにある木橋まで散歩してきました。ゆったり流れるシェレフティオ川の川岸の散歩道を進んでいくと、教会の高い塔が見えてきました。白樺の林を抜けて、だんだんと近づいていくと、教会の近くに木の橋がありました。この橋はシェレフティオ川にかかる橋で、もともとは300年くらい前に造られたそうです。その後修復を重ねていまでも残っているようです。実際に行って見るとかなり長い橋です。200メートルくらいはあるでしょうか。車がなんとか交互通行できる幅で、歩行者がいると車の方がよけてくれます。
P1000236 ストックホルムで見たヴァーサ号もそうでしたが、この国には木造の構造物を作る高い技術が昔からあるようです。

橋の場所→<Look at Google map>

It is Saturday today. It wasn't so warm but the sky was clear blue today. I took a walk for a wooden bridge near a big church. I walk on the path along the river, and then I found a big church beyond the river. I passed through trees of white birch and found a wooden bridge beside the church. I heard it was built about 300 years ago and is still used after some repaires. It is about 200 meters long and 6 meters wide. Cars were driving on the bridge with care for pedestrians. I felt that since old days Swedish people have had high technique of using wood as I saw Vasa ship in Stockholm.

|

« MANGA/Japanese animation | トップページ | 困ったことシリーズ(日用品編)/Trouble in tissue »

コメント

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




« MANGA/Japanese animation | トップページ | 困ったことシリーズ(日用品編)/Trouble in tissue »